Manglende motivation og performance i virksomheden?
– hvordan går det med arbejdsglæden, arbejdslyst og stress i hverdagen?

Hvorfor er det vigtigt at arbejde med stress og arbejdsglæde samt arbejdslyst – både den individuelle og den fælles tilstand som kan bo i hele organisationer? I dag handler det for mange virksomheder om, at være effektive og vækste. For at kunne det, kræver det et sundt team og miljø.

Vigtigheden af det

Gode arbejdsmiljø

Hvorfor det er vigtigt, at arbejde med stress og arbejdsglæde samt arbejdslyst – både den individuelle og den fælles tilstand som kan bo i hele organisationer:

Kun ved at være bevidst om individuelle og organisatoriske stressfaktorer, manglende motivation eller arbejdslyst kan man

  • Forbygge stress, højne motivationen og den fælles indsats
  • Afdække årsag – virkning
  • Afdække om det er indre eller ydre påvirkning der skaber situationen/tilstanden
  • Skabe bedre arbejdsglæde og mere arbejdslyst
  • Arbejde med lederskab – både det individuelle og det organisatoriske
  • Afklare mål, drømme og visioner samt hvordan vi alle er forskellige og har forskellige kompetencer
  • Opbygge en fælles værktøjskasse og bevidsthed om os selv, og vores kolleger
  • Afmontere fordomme og antagelser

Sådan gør vi:

  • Gennem evidensbaseret mentaltræning, coaching og naturterapi arbejder vi med
  • Personprofil og adfærdsanalyser
  • Træningsplaner – og dagbøger
  • Fællesskaber, sind, krop og natur
  • Øvelser, både fysiske og mentale
  • Læringsmaterialer til eget brug
  • Små skridt – og milepæle.
  • Vi mødes 1:1 og i grupper – aftales for hver enkelt forløb
  • Walk and talks
  • Hjemmeøvelser og træningsredskaber før, under og efter

Styrkerne i

dit team

Output af et forløb hos os:

  • Kend dit teams ressourcer og styrker
  • Forstå jeres fælles svagheder, og hvordan I sammen kan arbejde med dem
  • Bliv bevidste om de forskellige personprofiler i teamet, og hvordan i kan gøre hinanden bedre ved at bruge hinanden rigtigt.
  • Afklaring af individuelle hhv. fælles mål, værdier og drømme – og bliv bevidste om evt. gaps og hvordan I kan arbejde med at lukke dem
  • Kend det enkelte teammedlems motivation, og hvornår I er motiveret som gruppe
  • Forstå at motivation kan være en aktiv beslutning, som I selv kan styre
  • Vid, at motivation ofte handler om, at du kan se (for)målet og accepterer indsatsen derhen
  • Blive jeres egne bedste trænere ift. holde 
    • fokus
    • sætte mål 
    • hvordan I bliver bedst når det gælder
  • Nedsæt stressniveauet fordi I kender årsag, virkning og hvordan i kan ændre situationen aktivt.
  • Konkrete værktøjer og metoder du kan bruge i hverdagen; krop, sind, fællesskaber, natur og hverdagens monstre.
  • Træningsplan for jeres individuelle og team-indsats